Resultaat: Duidelijke communicatie over de collectiviteitskorting die vervalt

Vanaf 1 januari 2017 vervalt de collectiviteitskorting voor de aanvullende modules van de FBTO Zorgverzekering. Op welke manier kan FBTO dat het beste communiceren? Is dat in de vooraankondiging waar de zorgpremie voor 2017 ook in staat? Of willen klanten hier liever een aparte mail over krijgen? We vroegen de leden van Onderling naar hun mening.

68% vindt het niet duidelijk als deze boodschap in de vooraankondiging staat


In de vooraankondiging communiceert FBTO de nieuwe zorgpremie voor 2017. En wat er verandert voor de klant. In de case op Onderling lieten we zien hoe de boodschap over de collectiviteitskorting in de mail te vinden was. 27 van de 39 deelnemers gaf aan dat de mail niet overzichtelijk genoeg was. En dat de boodschap over de collectiviteitskorting moeilijk te vinden was.

65% leest belangrijke informatie liever in een aparte mail


Op de vraag: “Zou je deze informatie liever als aparte mededeling ontvangen?” antwoordde maar liefst 26 van de 39 deelnemers met ‘Ja’. In een aparte mail willen ze lezen wat de gevolgen van deze verandering zijn. Dat blijkt uit ook uit de reacties. Die waren bijvoorbeeld:
  • “Stuur wat mij betreft gewoon een mail met daarin de belangrijkste veranderingen. Gewoon puntsgewijs, dan is het overzichtelijk wat voor die persoon van toepassing is.”
  • “Het zou direct duidelijk moeten zijn wanneer er geen recht meer is op collectiviteit en waarom dat zo is.”
  • “Ja, zeker liever in een aparte mail met explicietere uitleg waarom men stopt met deze soort van korting.”
  • “De mededeling is op zich duidelijk. Wat ik echter mis is het argument dat ten grondslag ligt aan het vervallen van de collectiviteitskorting. Het onderwerp is van dien aard dat deze een aparte email rechtvaardigt, zodat klanten er duidelijk kennis van kunnen nemen. Nu lijkt de boodschap 'verpakt' in de jaarlijks terugkerende polis, polisvoorwaarden en premie”
  • “Hoeveel korting ga ik missen? Dus hoeveel procent wordt mijn verzekering duurder?”

Wat doet FBTO met dit resultaat?


FBTO zet de boodschap over de collectiviteitskorting niet in de vooraankondiging. De klanten die korting hebben op hun aanvullende modules, krijgen een aparte mail. Hierin staat het kortingspercentage dat vervalt. En wat dat in euro’s betekent. De mail wordt in oktober verstuurd. Ongeveer een maand later stuurt FBTO de vooraankondiging met de premie voor 2017.

0 reacties op dit artikel

Reageer op dit artikel

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie